Total Tayangan Halaman

Senin, 13 Mei 2013

Bunga Miku

Tak perlu nama panggilan lagi untuk ku. Masih ego gerakan dada. Aku mau singkirkan dalam-dalam. Sebagai nama, sebagai kekasih, apa yang pernah terpikirkan. Aku Menelan sesak semakin sesak. Dahaga rindu merekah kembali. Tanah lapang hati ini sebelumnya aku potong-potong. Bunga kemarin telah melayu kini terlihat kuncup. Warnanya ada merah jambu, itu rasa cinta ku. Ada juga berwarna hitam bunga disekitarnya, itu benci ku dalam mencintai mu. Setelah ku liat aku potong bunga berwarna hitam. Ku cabut hingga ke akar. Ku biarkan bunga merah jambu mengembang merekah. Aku tahu nantinya bunga merah jambu cantik kan melayu, hilanglah rindu ku. Sangat terlalu panjang tanpanya, sedang bunga bermekaran untuknya. Ku nama kan Miku bunga cantik itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar